Op deze pagina een formulier om toegang te krijgen tot een digitale omgeving waarin voor u relevante artikelen zijn te vinden over het doorlopend onderzoek Uitvaart van de Toekomst en de impact ervan op uw organisatie.

ONDERZOEK UITVAART VAN DE TOEKOMST

MERKGEDREVEN TOTAALERVARING

"Bestaat er straks een Uber uitvaartservice? Kunnen we zelf op pad met een ANWB-asverstrooigids? In hoeverre is all-in rouwen met TUI een goed idee en is het relevant dat Amstel uitvaartcafé's gaat hosten?"

Nieuwe zakelijke mogelijkheden

Sinds 2017 doet merk- en marketingexpert Marieke van der Weiden MA onderzoek naar de uitvaartbeleving van de toekomst en nieuwe zakelijke mogelijkheden die daaruit voortvloeien. In dit onderzoek spreken we met de drie grote verzekeraars, directeuren, managers, ondernemers, leveranciers, designers, tec-specialisten en branchevreemde merken die hun oog hebben laten vallen op de uitvaartsector.

Impactvolle uitvaartervaringen voor consumenten voorop

Het doel van het onderzoek is de constructie van een nieuwe businesscase voor de uitvaartsector en ondernemers te wijzen op nieuwe zakelijke mogelijkheden voor hun uitvaartgerelateerde onderneming(en). Als rode draad geldt de creatie van impactvolle uitvaarten voor consumenten. 

BRANDED FUNERALS! Kisten van Ikea, Disney Funerals en bodybags van De Bijenkorf.

Bent u daar klaar voor?

Toetreding branchevreemde A-merken

In het onderzoek naar de uitvaartbeleving van de toekomst wordt gesteld dat uitvaarten binnen nu en vijf jaar transformeren naar Branded Funerals. Uitvaarten worden binnen nu en vijf jaar ontwikkeld tot merkgedreven totaalervaringen waarin voor ons bekende A-merken een belangrijke rol zullen spelen. De eerste tekenen van deze ontwikkeling zijn : Disney Funerals, IKEA kisten, Prada Bodybags en kisten van het skatemerk Supreme samen met Louis Vuitton. Nu veelal nog als decor of als marketinggrapje. Binnen nu en vijf jaar de absolute werkelijkheid. Hoe gaat u daar mee om?

Uw relevantie nu en in de toekomst

Een merkgedreven totaalervaring. Wat betekent dat voor uw onderneming? Kunt u meevaren op dit gegeven? Moet uw onderneming zich gaan gedragen als merk? Hoe krijgt u daar loyale klanten en meer omzet uit? Hoe steekt u opvallende marketing in als de grote jongens om de hoek komen kijken? En, wat kost dat dan wel niet. Hoe maakt u uw bedrijf überhaupt meer relevant voor uw klanten en hoe maakt u uitvaartervaringen meer betekenisvol en future proof?  Lees er alles over in onze artikelen en boek een cursus. Krijg toegang tot de artikelen via het formulier onderaan deze pagina.

Profiteren van verandering

We hebben de artikelen van het onderzoek naar de Uitvaart van de Toekomst in een digitale omgeving geplaatst zodat u gemakkelijk door voorbeelden kunt klikken. In de artikelen worden belangrijke resultaten uit het onderzoek beschreven, alsmede scenario's voor de toekomst en trends waar u rekening mee kunt houden als het gaat om uw strategie voor de komende vijf jaar. In de artikelen wordt een voorzet gegeven op ontwikkelingen aangaande de uitvaart van de toekomst en wat u er als ondernemer of manager mee kunt.

Ja, ik wil toegang tot de digitale kennisomgeving van Uitvaart Academy

KRIJG TOEGANG TOT DEZE ARTIKELEN 

Onderwerpen artikelen onderzoek
Risico op Branche Error
Middenkader onder druk
Anticiperen op doe-het-zelf consumenten
Theoretische uiteenzetting uitvaartbeleving
Co-branding met branchevreemde organisaties
De waarde van co-creatie in uitvaartprocessen
Het effect van digitale producten en digitale uitvaarten
Shoppingproducten in uitvaartprocessen.
Verplichte velden worden aangeduid met *
Ik interesse in de volgende onderwerpen