ACHTERGROND 

Trendinstituut

Uitvaart Academy is een zusterbedrijf van Funeral Rockstars en is opgericht in 2019. Uitvaart Academy is een trendinstituut wat zich focust op het intensiveren van uitvaartbelevingen voor consumenten. Om dat te realiseren produceren wij cursussen en educatieve evenementen voor uitvaartgerelateerde ondernemers en managers. 

Twintig uitvaarttrends

In ons leerprogramma werkt u met twintig door ons ontwikkelde uitvaarttrendkaarten die u helpen inzien hoe u met kleine ingrepen beter inspeelt op de wensen van uw doelgroep. U leert aan de hand van deze kaarten uw onderneming onderscheidend te profileren zonder daar heel veel budget voor op te hoeven offeren. U leert bij ons strategie te bepalen op een aantal voor u relevante consumenttrends.

Herevalueren en ontwikkelen van uw onderneming en marketing

Uitvaart Academy heeft een educatief leerprogramma voor uitvaartgerelateerde ondernemers en managers ontwikkeld. In dit programma wordt u uitgedaagd uw onderneming, doelgroepen, marketing en producten te herevalueren en zaken te ontwikkelen naar een nieuwe maat. We bieden u opvolgende inspiratie-, verdieping- en implementatiecursussen aan waarin u onder begeleiding van experts zelf bezig bent met onderzoeken én daadwerkelijk implementeren van zaken die voor u relevant zijn.

Beter om u heen kijken

Uitvaart Academy leert u hoe u met kleine ingrepen een sterker en aantrekkelijker uitvaartmerk bouwt en hoe u op weinig budget relatief opvallende marketing kunt ontwikkelen. Dat zit in het beter om u heen kijken en nieuwe verbindingen leggen tussen zaken die u al bezit en personen die u al kent. Netwerken en enerverende contacten opdoen zijn voor ons belangrijke pijlers.

Thema's in onze leerlijnen

In ons leerprogramma gelden de thema's co-branding, co-creatie, brand-utility en shoppingproducten als de basisprincipes voor ontwikkeling. De thema's komen voort uit een onderzoek naar de uitvaartbeleving van de toekomst (2017) van future funeralist en uitvaartmerk/marketingexpert Marieke van der Weiden MA. Lees hieronder wat deze (marketing)termen betekenen. 

Thema's leerlijn Betekenis
Co-Branding Merken/organisaties die samenwerken voor meer impact en een groter bereik
Co-creatie Merken/organisaties die samen met klanten producten ontwikkelen
Brand Utility Ontwikkelen van (digitale) producten die gelden als waardevol voor klanten en gelden als marketingmiddel voor merken/organisaties
Shopping Producten Producten die inspelen op gemak, ervaring en entertainment voor consumenten

Toegang resultaten onderzoek

Wilt u toegang hebben tot de resultaten en artikelen uit het onderzoek Uitvaart van de Toekomst. Registreer dan HIER

Guide to succes

Neem deel aan onze inspiratietours en volg daarna cursussen om te verdiepen en te implementeren. Hieronder een overzicht van producten in onze leerlijn voor uitvaartgerelateerde ondernemers en managers. Op onze productpagina kunt u deze inboeken.